Talep Artıyor: Apple Üretim Kapasitesini Yükseltti

Apple, Amerika Birleşik Devletleri ile Çin arasında yaşanan gümrük vergisi gerilimlerinin ardından üretim stratejisinde önemli bir değişikliğe gitti. Şirket, Hindistan’daki iPhone üretimini yüzde 53 oranında artırdı.
Apple’ın iPhone’un Pro versiyonlarının yaklaşık dörtte biri Hindistan’daki üretim tesislerinde üretiliyor. Şirket, geçen yıla kıyasla üretimi yüzde 53 artırarak 2025 yılında Hindistan’da yaklaşık 55 milyon iPhone üretimine ulaştı. Bu sayı 2024 yılında yaklaşık 36 milyon seviyesindeydi.


Öte yandan Hindistan’daki üretim maliyetlerinin, Çin ve diğer üretim merkezlerine kıyasla daha yüksek olduğu belirtiliyor. Buna rağmen Apple’ın tedarik zincirini çeşitlendirme ve jeopolitik riskleri azaltma amacıyla bu stratejiyi sürdürdüğü ifade ediliyor.
Şirket ayrıca, ABD yönetiminin aldığı yeni kararlar doğrultusunda üretimin bir kısmını Amerika Birleşik Devletleri’ne kaydırmayı da değerlendiriyor.
Apple, farklı üretim merkezleri dahil olmak üzere her yıl dünya genelinde 220 milyonun üzerinde iPhone üretiyor.

https://mihenkhaber.com/talep-artiyor-apple-uretim-kapasitesini-yukseltti

11.03.2026 / 20:09 / Kardeş Haber

Related Posts

Honor Robot Phone Darbelere Karşı Rakipsiz Bir Dayanıklılık Sunuyor

Honor’ın yeni Robot Phone modeli, amiral gemisi seviyesindeki dayanıklılığı ve mobil video çekim yetenekleriyle dikkat çekiyor. İşte devrimsel telefonun detayları. Honor, merakla beklenen dünyanın ilk Robot Phone modeline dair dikkat…

Video Düzenleme Devi Yenilendi: DaVinci Resolve 21, Yapay Zeka ve RAW Fotoğraf Desteğiyle Çıktı

Sektör standardı video ve renk düzenleme yazılımı DaVinci Resolve, merakla beklenen yeni sürümü DaVinci Resolve 21’i profesyonellerin kullanımına sundu. Blackmagic Design tarafından geliştirilen program, bu dev güncellemede video dünyasındaki liderliğini…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir