2. Liseler Arası Tiyatro Festivali’nde Ödüller Sahiplerini Buldu

Anabilim Eğitim Kurumları tarafından düzenlenen 2. Liseler Arası Tiyatro Festivali, İstanbul’un farklı noktalarından genç tiyatrocuları ödül töreninde bir araya getirdi.


Tiyatro dünyasının deneyimli isimlerinin katıldığı törende, Beşiktaş Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi, sahnelediği “39 Basamak” adlı oyunla “En İyi Oyun” ödülüne layık görüldü.

Festival kapsamında öğrencilerin sahne performansları, oyunculukları ve yaratıcı yorumları jüri üyeleri tarafından değerlendirilirken, genç yeteneklerin sergilediği performanslar izleyicilerden de yoğun ilgi gördü.

İstanbul, genç sanatçıların yaratıcı potansiyeline tanıklık eden anlamlı bir festivale ev sahipliği yaptı. Anabilim Eğitim Kurumları tarafından bu yıl ikincisi gerçekleştirilen “Liseler Arası Tiyatro Festivali”, sanatın birleştirici gücünü vurgulayan coşkulu bir ödül töreniyle sona erdi. İstanbul genelindeki pek çok liseden katılan öğrenciler, sergiledikleri performanslarla profesyonelleri aratmadı.

USTA İSİMLERE VE GENÇLERE ÖDÜL YAĞMURU

Oyuncu Nergis Öztürk’ün sunuculuğunu üstlendiği gecede duygusal anlar yaşandı. Türk tiyatrosunun duayen ismi Aliye Uzunatağan’a “Yaşam Boyu Onur Ödülü” takdim edilirken; Mine Tüfekçioğlu, Seray Gözler ve Saydam Yeniay “Ustalara Saygı Ödülü”ne layık görüldü. Yeni jenerasyonun başarılı temsilcilerinden Melis İşiten ise “Gençlere İlham Ödülü”nü aldı.

“HEDEFİMİZ GELENEKSEL BİR FESTİVALE DÖNÜŞMEK”

Ödül töreninde konuşan Anabilim Eğitim Kurumları İcra Kurulu Üyesi Seda Zeynep Aytaçlı, sanatın genç gelişimindeki kritik rolüne dikkat çekti. Aytaçlı, “Tiyatro; özgüven, ekip çalışması ve ifade becerisini geliştiren çok güçlü bir alan. Sahneye çıkan tüm öğrencileri cesaretleri için kutluyoruz. Bu festivalin lise tiyatrosuna ilham veren geleneksel bir organizasyona dönüşmesini hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

EN İYİ OYUN: 39 BASAMAK

Genel Sanat Yönetmenliğini Cengiz Çevik’in üstlendiği jüri tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda; gecenin en prestijli ödülü olan “En İyi Oyun Ödülü”, Beşiktaş Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi’nin sahnelediği “39 Basamak” eserine gitti. Aynı oyunla Buse Kılınç ise “En İyi Yönetmen Ödülü”nü kazandı. Orhangazi Anadolu Lisesi’nin “Tahayyülden Temaşaya Çehov” oyunu ise “Övgüye Değer Oyun Ödülü”nün sahibi oldu.

14.05.2026 / 14:11 / Kardeş Haber / Gündem Çizgisi

  • Related Posts

    Evde Eğitim Uygulamalarında Güvenlik Açığı İddiaları

    Türk Eğitim-Sen, evde eğitim hizmeti veren öğretmenlerin güvenlik risklerine dikkat çekerek Milli Eğitim Bakanlığı’ndan yeni düzenlemeler yapılmasını istedi. Türk Eğitim-Sen, evde eğitim hizmeti sunan öğretmenlerin güvenliği ve çalışma koşullarına ilişkin…

    MEB, Son 3 Yıldaki Eğitim Çalışmalarını Tek Bültende Topladı

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), Haziran 2023 ile Haziran 2026 döneminde hayata geçirilen eğitim projeleri, reformlar ve uygulamaları kapsayan “Eğitimin Yüzyılında 3 Yıl” bültenini yayımladı. Bakanlık tarafından hazırlanan çalışmada, son üç…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir