Türkiye’nin Şeker Karnesi: Yaş İlerledikçe Risk 40 Kat Artıyor!

Sağlık Bakanlığı’nın güncel verileri, Türkiye’deki diyabet tehlikesini gözler önüne serdi. 15-29 yaş grubunda %1 olan diyabet oranı, 70 yaş sonrasında %40’a dayanarak korkutucu bir tablo oluşturuyor.

Türkiye’de bulaşıcı olmayan hastalıklar arasında en büyük tehditlerden biri olan diyabet (şeker hastalığı), yaşlı nüfusun kabusu olmaya devam ediyor. 2023 yılı verilerine göre, 15 yaş üstü nüfusun genelinde diyabet görülme oranı %15,0 olarak kaydedildi.

Yaş Gruplarında Dev Artış

Araştırmanın en çarpıcı sonucu, diyabetin yaşla doğru orantılı olarak artış hızı oldu. Genç nüfusta (15-29 yaş) sadece her 100 kişiden 1’inde görülen diyabet, 45-59 yaş grubunda her 4 kişiden 1’ine (%23,9) yükseliyor. 70 yaş ve üzerindeki vatandaşlarda ise bu oran %39,4’e çıkarak zirve yapıyor.

Erkeklerde Erken, Kadınlarda Geç Risk

Cinsiyet dağılımına bakıldığında; 30-44 yaş aralığında erkeklerin (%8,2), kadınlara (%4,1) oranla iki kat daha fazla risk altında olduğu görülüyor. Ancak 45 yaşından itibaren tablo tersine dönüyor ve kadınlardaki diyabet oranı erkekleri geride bırakarak %26,5 seviyesine ulaşıyor.

Müzeyyen İNCİ

Kaynak: Sağlık Bakanlığı, Bulaşıcı Olmayan Hastalıkların Risk Faktörleri Araştırması (2023).

Related Posts

Dev Araştırmanın Çarpıcı Sonucu: Haftada 90 Dakika Ağırlık Kaldırmak Ömrü Uzatıyor

Kuvvet antrenmanlarının sadece kas geliştirmek için yapıldığını düşünenleri şaşırtacak, tıp dünyasında ses getiren dev bir bilimsel araştırmanın sonuçları yayımlandı. Tam 30 yılı aşkın bir süre boyunca 147 binden fazla kişinin…

İlişkilerde Görünmez Engel: Ev İşlerindeki Eşitsizlik Kadınlarda Cinsel İsteği Azaltıyor

Evlilik ve ilişkilerde ev içi sorumlulukların adaletsiz dağılımı, sanılandan çok daha derin duygusal ve fiziksel sonuçlar doğuruyor. Yeni yapılan bilimsel bir araştırma, temizlik, yemek ve düzen gibi ev içi yükleri…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir